.............................................................πολιτιστικές σελίδες του λογοτεχνικού περιοδικού ΥΦΟΣ *

Η Φωτό Μου
Ξεφυλλίζοντας... με τον Πάνο Αϊβαλή



"O άνθρωπος πρέπει κάθε μέρα ν᾽ακούει ένα γλυκό τραγούδι, να διαβάζει ένα ωραίο ποίημα, να βλέπει μια ωραία εικόνα και, αν είναι δυνατόν, να διατυπώνει μερικές ιδέες. Αλλιώτικα χάνει το αίσθημα του καλού και την τάση προς αυτό...". Γκαίτε.

ΥΦΟΣ

ΥΦΟΣ
.................................................................Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΥΦΟΣ πατήστε πάνω στο εικονίδιο

Σάββατο, 19 Ιανουαρίου 2013

Να κρατήσουμε ζωντανό το ΕΚΕΒΙ


    Σύσσωμος ο κόσμος του βιβλίου ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα της Επιτροπής Ελέγχου Κοινοβουλευτικού Έργου Παιδείας-Πολιτισμού-Αθλητισμού και του Τμήματος Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ χθες το απόγευμα στη Βουλή, στη διαβούλευση για την κατάργηση του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου. Συνδικαλιστικοί φορείς, από αρχαιότερα σωματεία εκδοτών και βιβλιοπωλών, τον ΣΕΒΑ και τον ΣΕΚΒ, μέχρι τη νεότερη ΕΝΕΛΒΙ και μάλιστα διά των προέδρων τους, ο Σύλλογος Εκδοτών Επιστημονικού Βιβλίου διά του αντιπροέδρου του, πνευματικά σωματεία όπως η Εταιρεία Συγγραφέων διά του προέδρου της Αλέξη Ζήρα, η τελευταία διευθύντρια του ΕΚΕΒΙ Κατρίν Βελισάρη, αλλά και η πρώτη διευθύντρια του ΕΚΕΒΙ Μυρσίνη Ζορμπά, εκπρόσωποι εργαζομένων του ΕΚΕΒΙ, εκδότες, βιβλιοπώλες και γνωστοί συγγραφείς και ποιητές, όπως η Μάρω Δούκα, ο Δημήτρης Σεβαστάκης, ο Γιώργος Μπλάνας, ο Κώστας Καναβούρης, ο Ντίνος Σιώτης (και ως εκπρόσωπος της κοινωνίας των Δεκάτων), η Έλενα Χουζούρη κ.ά. κατέθεσαν τις απόψεις και τους προβληματισμούς τους για την επιχειρούμενη ακύρωση της εθνικής πολιτικής βιβλίου από την τρικοματική κυβέρνηση έτσι όπως σηματοδοτείται από την κατάργηση του ΕΚΕΒΙ.
    Όμως και όλοι οι βουλευτές που ασχολούνται με τα θέματα πολιτισμού και παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ ήταν εκεί, προεξαρχόντων των Τάσου Κουράκη και Πέτρου Τατσόπουλου, που άνοιξαν τη συζήτηση. Η παρουσία των Θεανώ Φωτίου, Μαρίας Κανελλοπούλου, Έφης Γεωργοπούλου, ακόμα και του Παναγιώτη Κουρουμπλή, άφησαν να φανεί η ύψιστη σημασία που αποδίδει ο ΣΥΡΙΖΑ στη διατήρηση του φορέα υλοποίησης της εθνικής πολιτικής βιβλίου. Η διαβούλευση άλλωστε, όπως σημείωσαν, είναι το πρώτο βήμα προκειμένου μέσα από τον διάλογο με τους φορείς να βρεθεί η καλύτερη λύση για την αντιμετώπιση του θέματος.
    Τ. Κουράκης: Εξηγήσεις από τον υπουργό Παιδείας
    Ενδεικτικό ωστόσο της σημασίας που δίνει η κυβέρνηση στην εθνική πολιτική βιβλίου ήταν το περιστατικό που αφηγήθηκε ο βουλευτής Τάσος Κουράκης. Όταν, προχθές, έθεσε το ζήτημα στον υπουργό ΠΑΙΘΠΑ Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο, εκείνος γύρισε στους συνεργάτες του ρωτώντας "Περί τίνος πρόκειται;". Προφανώς δεν είχε ιδέα, "ωστόσο οφείλει να μας δώσει εξηγήσεις" είπε ο κ. Κουράκης, επισημαίνοντας ότι η στόχευση του ΣΥΡΙΖΑ είναι η ανάκληση της απόφασης Τζαβάρα.
    Δυσάρεστο χαρακτήρισε, από την πλευρά του, ο Πέτρος Τατσόπουλος το γεγονός ότι ο ύπουργός Παιδείας "δεν είναι καν ενήμερος για το τι είναι το ΕΚΕΒΙ που έκλεισε", σημειώνοντας ότι "οφείλουμε να ενημερώσουμε πλήρως την κοινή γνώμη για το τι είναι το ΕΚΕΒΙ, ότι ποτέ δεν ήταν μόνο κρατικοδίαιτος οργανισμός, αυτό ήταν το πρόσχημα για να τον κλείσουν". Ο ίδιος αναφέρθηκε στα προγράμματα που έχει αναπτύξει το ΕΚΕΒΙ, σημείωσε ότι η Διεύθυνση Γραμμάτων υπάρχει χρόνια, "αλλά κανείς δεν ξέρει τι έχει κάνει". Το ΕΚΕΒΙ, είπε, "δεν ήταν άμοιρο σκανδάλων, όμως δεν έπρεπε αυτό να χρησιμοποιηθεί για το κλείσιμό του". Παράλληλα, αναφέρθηκε και στο "έκτρωμα του φορολογικού νομοσχεδίου που φορολογεί τους συγγραφείς ως επιχειρηματίες".
    Θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατό εντός και εκτός Βουλής προκειμένου να ανακληθεί η απόφαση κατάργησης του ΕΚΕΒΙ, επισήμανε ο συντονιστής του Τμήματος Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ Σωτήρης Σιώκος, διερωτώμενος τι κρύβεται πίσω απ' αυτή την απόφαση και ορίζοντας ως θέματα αιχμής για την εθνική πολιτική βιβλίου την ύπαρξη βιβλιοθηκών, την ανάπτυξη δικτύου βιβλιοφιλίας, τη διαρκή επικοινωνία με τους φορείς του βιβλίου της χώρας, αλλά και διεθνώς, και τη διασφάλιση των εργαζομένων σύμφωνα και με την ευρωπαϊκή πρακτική.
    Η ανάγκη ανάκλησης της απόφασης για την κατάργηση του ΕΚΕΒΙ δεν εκφράστηκε μόνο από τον εκπρόσωπο των εργαζομένων Σωκράτη Καμπουρόπουλο, αλλά σχεδόν από όλους τους παρευρισκόμενους, εκτός των εκπροσώπων των συλλόγων εκδοτών, οι οποίοι έθεσαν ζητήματα αγνόησης των οργάνων των εκδοτών, "σκανδαλώδους εύνοιας λίγων εκδοτών και συγγραφέων", ανυπαρξίας στοιχείων και αξιόπιστων στατιστικών για το βιβλίο εκ μέρους της τελευταίας διεύθυνσης του ΕΚΕΒΙ. Ωστόσο η τελευταία διευθύντρια του ΕΚΕΒΙ Κατρίν Βελησάρη ανέφερε ότι "πολλές φορές γίνεται κριτική χωρίς να γνωρίζουν. Ενδεχομένως το ΕΚΕΒΙ να μπορούσε να κάνει περισσότερα, ήταν έτοιμο να παρουσιάσει τον νέο στρατηγικό σχεδιασμό του και με το δεδομένο της κρίσης αλλά δεν πρόφτασε". Κατηγόρησε το υπουργείο ότι "άφησε το Κέντρο να δουλεύει σε ακραίες συνθήκες" "χωρίς σταθερό προϋπολογισμό, χωρίς νομικό πλαίσιο, χωρίς κανονισμό λειτουργίας, με αποτέλεσμα να είναι στον αέρα οι εργαζόμενοί του χωρίς να μπορούν να υπογράψουν συμβάσεις έργου και δυνατότητα συμμετοχής σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ". Αντίθετα, είπε, παρ' ότι "προειδοποιούσαμε ότι δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει από την 1η Ιανουαρίου 2013 το ΕΚΕΒΙ, διαβεβαίωναν ότι θα δοθεί λύση".
    Τέλος, η πρώτη διευθύντρια του ΕΚΕΒΙ Μυρσίνη Ζορμπά ανέδειξε ότι "είναι πολιτικό πρόβλημα", θύμισε ότι το ΕΚΕΒΙ δημιουργήθηκε προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα γραφειοκρατικά, αλλά και άλλα μέγιστα προβλήματα στον χώρο του βιβλίου, προκειμένου να δημιουργηθεί θεσμός ανάγνωσης και βιβλιοθηκών αφήνοντας πίσω μια ανύπαρκτη Διεύθυνση Γραμμάτων. Σημείωσε ότι "καταργείται μια πολιτική βιβλίου", υπογραμμίζοντας ότι "μια πολιτική βιβλίου μπορείς να την αλλάζεις, αλλά δεν πρέπει να την εξαφανίζεις. Είναι μεγάλη απώλεια, γιατί η ύπαρξη του ΕΚΕΒΙ θυμίζει στον κάθε Αρβανιτόπουλο αυτά που δεν κάνει στο γενικότερο πλαίσιο της πολιτικής βιβλίου και του πολιτισμού".

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Κρημνιώτη Π.
    Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/01/2013 εφημερίδα Η ΑΥΓΗ

    Δευτέρα, 14 Ιανουαρίου 2013

    Εξώφυλλο 1ου τεύχους του περιοδικού ΤΕΧΝΗ (1921)


    Ενθύμιο Θεσσαλονίκης (1912 - 2012) – 


    Το εξώφυλλο του 1ου τεύχους του περιοδικού ΤΕΧΝΗ που κυκλοφόρησε στη Θεσσαλονίκη τον Φεβρουάριο του 1921


    ________________

    Εξώφυλλο του περιοδικού ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ (Φεβρουάριος 2009 - Αποχαιρετιστήριο τεύχος)


    Αφιέρωμα Θεσσαλονίκης (1912 - 2012) - 


    Το εξώφυλλο του τελευταίου τεύχους (626) του περιοδικού ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ
    που κυκλοφορούσε στη Θεσσαλονίκη από το 1954 με εκδότη τον Τηλέμαχο Αλαβέρα.
    Το τελευταίο τεύχος εκδόθηκε μετά το θάνατο του εκδότη του
    από τη λογοτέχνιδα σύζυγό του Ρούλα Αλαβέρα το Φεβρουάριο 2009.


    ____________________
    *από το:
    http://logotexnika-epikaira.blogspot.gr/2012/05/1912-2012-2009.html

    Παρασκευή, 11 Ιανουαρίου 2013

    Η Ιστορία είναι ο καθρέφτης μου!


      ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ
      «Όταν ο Τόμας Μαν, το 1931, έθεσε στο Βερολίνο το ζήτημα της ανόδου του ναζισμού, υπήρξαν πολλοί που στράφηκαν εναντίον του. Κι όταν ο Ηλίας Ηλιού, το 1967, πριν την άνοιξη, πριν τον Απρίλιο, κατονόμασε τον Γεώργιο Παπαδόπουλο, λίγοι δώσανε σημασία. Λοιπόν, σήμερα, Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου, εμείς λέμε ότι κανείς στην Ελλάδα δεν μπορεί να αγνοήσει το φαινόμενο αυτό και κανένα μέσο ενημέρωσης δεν μπορεί να παίξει αυτό το παιχνίδι ελαφρά τη καρδία, με εξυπναδικισμούς (sic) και επιπολαιότητες!»
      Τελεία και παύλα! Αυτά, με τον αρμόζοντα στόμφο και τη δραματικότητα «που επιβάλλουν οι περιστάσεις», εδήλωσε ορθά-κοφτά ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ στη συνέντευξη Τύπου, στην οποία ανήγγειλε την πρότασή του για την αντιμετώπιση του φιδιού του νεοναζισμού που σέρνεται μέσα στα σπίτια μας. Πολλά μπορεί να συγκρατήσει κανείς από τον φιλιππικό του αρχηγού, αλλά αυτό το «Λοιπόν, σήμερα εμείς λέμε ότι…» δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητο. Εκείνος ο καημένος και χιλιοταλαιπωρημένος «ιστορικός του μέλλοντος», αν θελήσει να πάρει στα σοβαρά αυτή την αποστροφή, θα μπλέξει. «Δεν μπορεί, σου λέει, υπεύθυνος πολιτικός αρχηγός είναι αυτός, ολόκληρη συνέντευξη έδωσε, δεν μπορεί, κάτι θα θέλει να πει. Εκείνη η μέρα θα πρέπει να υπήρξε (ή θα έπρεπε να γίνει) ορόσημο στις σκολιές διαδρομές των συνειδητοποιήσεων της ελληνικής κοινωνίας». Έτσι θα σκεφτεί ο δυστυχής και δεν μπορούμε να τον κατηγορήσουμε.
      Για να βοηθήσουμε, λοιπόν, εκείνον τον έρημο ιστορικό, ας σημειώσουμε για άλλη μία φορά ότι ο εν λόγω αρχηγός δεν είναι από τους συνηθισμένους. Συνομιλεί απευθείας με την Ιστορία, κοιτάζει τον εαυτό του στον καθρέφτη και λέει: «Η Ιστορία είμαι εγώ!», «Η Ιστορία είναι ο καθρέφτης μου», «Ο Λόγος μου εστίν η Αλήθεια», «Η πραγματικότητα είναι μονάχα ο λόγος μου μετουσιωμένος» - σχεδόν το χέρι μου πάει να γράψει: «και ουκ έσονταί σοι θεοί έτεροι πλην εμού».
      «Λοιπόν, σήμερα εμείς λέμε ότι…». Ο κύριος αρχηγός δεν είναι κουτός˙ το ακριβώς αντίθετο. Γνωρίζει πολύ καλά ότι ο απόλυτα εκφερόμενος λόγος, μέσα από την εσωτερική βία της δομής του, παράγει βεβαιότητες, περιχαρακώνει τον χρόνο και προσδιορίζει τα όρια του νοητού. Τα γνωρίζει αυτά ο κύριος αρχηγός γιατί έχει θητεύσει στη ρητορική. Δεν αφήνει κενά μέσα από τα οποία θα μπορούσαν να εμφιλοχωρήσουν ερωτήματα του τύπου: «ποιες είναι εκείνες οι διαδρομές μέσα από τις οποίες, χρόνια τώρα, οι ακροδεξιοί και οι νεοναζιστές διείσδυσαν σε κομμάτια του κράτους;», «ποιανών οι πολιτικές το επέτρεψαν;», «ποιοι είναι οι μηχανισμοί της πολιτικής και των μέσων ενημέρωσης που επέτρεψαν τη σταδιακή αποενοχοποίηση και τη δυνάμει κοινωνική αποδοχή της εθνικιστικής Ακροδεξιάς, κατασταίνοντάς την μέχρι και προνομιακό συνομιλητή;», «πώς αφέθηκαν να ανοίξουν οι δρόμοι του νεοναζισμού;», «ποιανών είναι οι τρομοκρατικές πολιτικές που κατακρεούργησαν την ελληνική κοινωνία τα τελευταία χρόνια, σπρώχνοντας τμήματά της…;». Όχι, αυτά δεν τα ρωτάει ο κύριος αρχηγός, γιατί κοιτάζοντας τον καθρέφτη της Ιστορίας, τέτοια ζητήματα δεν βλέπει.
      Ο λόγος γίνεται ένα φουσκωμένο αυτονοηματοδοτούμενο ποτάμι που αγκαλιάζει τον χρόνο και αφαιμάσσοντάς τον παράγει απεικάσματα του εαυτού του: στον απόλυτο βαθμό. Ο λόγος γίνεται η μόνη πηγή δικαιολόγησης του εαυτού του, η λυδία λίθος της πραγματικότητας, το μόνο μέτρο «αληθείας». Κι έτσι ο ρήτορας δεν βλέπει ούτε καν τι σημαίνει εκείνη η τραγικά εγκληματική εξίσωση, που εμπορεύεται εσχάτως με επιμονή το κόμμα του, μαζί με τους πολιτικοδημοσιογραφικούς συνδαιτυμόνες του, η περίφημη δηλαδή θεωρία των δύο άκρων που «εξίσου βλάπτουν τη δημοκρατία» - τη δημοκρατία «μου», θα μπορούσε να υποτονθορύσει ο κύριος αρχηγός.
      Παρεμπιπτόντως, εντάσσει, άραγε, στα «κόμματα του συνταγματικού τόξου», τα οποία κάλεσε σε συστράτευση ενάντια στους νεοναζιστές, και τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ; Αυτό δεν το κατάλαβα. Ίσως και δικαιολογημένα να μην τα εντάσσει, μετά από όσα τόσους καιρούς μάς έχει πει. Δεν θα μας φανεί παράξενο. Εκείνο, πάντως, που άκουσα ήταν να προσκαλεί επί τέσσερα ολόκληρα λεπτά (μετρημένα), σε ένα είδος φαντεζί προσκλητηρίου, την ΟΛΜΕ, τη ΔΟΕ, την Εκκλησία της Ελλάδας (δεν παρέλειψε βεβαίως να ονομάσει χωριστά και την Εκκλησία της Κρήτης και της Δωδεκανήσου), τα άλλα δόγματα, τον Ευρωπαίο διαμεσολαβητή, τον Σύμβουλο της Ευρώπης, την ΠΟΣΔΕΠ, την Ένωση Δήμων, την Ευρωπαϊκή Ένωση, τον ΟΗΕ, τις ΜΚΥΟ (μαζί και τις διεθνείς), διάφορους άλλους ακατανόητους αλλά βεβαίως σοβαρούς θεσμούς…, όλους μας κάλεσε, όλους μα όλους, σχεδόν με το ονοματεπώνυμό μας: επί τέσσερα λεπτά ονομάτιζε τους πάντες (τις κοινότητες των μεταναστών, όχι δεν τις άκουσα, αν και κρατούσα σημειώσεις, μήπως μου ξέφυγαν;). Γιατί, κατά τον κύριο αρχηγό, τίποτα, μα τίποτα δεν έχει γίνει. Όλα θα γίνουν τώρα, τώρα που ο λόγος του ονομάζει το πρόβλημα, τώρα που ο λόγος του χαράσσει τα όρια: όλα αρχίζουν από «σήμερα, Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου», από σήμερα που κάνουμε το προσκλητήριο όλων, από σήμερα που «εμείς λέμε ότι…».
      Κάποιος που χρόνια τώρα επαγγέλλεται τον φιλοσοφοδοκιμιογραφολογοτεχνούντα συγγραφέα έλεγε, όλο σοβαρότητα: «Τι τα θέλετε; Ας πούμε την αλήθεια. Στη νεοελληνική σκέψη δύο συγγραφείς είχαν πραγματικό χιούμορ: Εγώ και ο Ροΐδης». Εκεί μπορούσες και να γελάσεις, σηκώνοντας τους ώμους. Αλλά εδώ; Τώρα πια; Σήμερα; Σήμερα που οι άνθρωποι τρώνε σκουπίδια και οι ψυχές του κόσμου γίνονται θρύψαλα, τι ώμους να σηκώσεις και πώς να γελάσεις; Ο Τόμας Μαν, ο Ηλίας Ηλιού και εγώ! Όπερ μεθερμηνευόμενον: Σηκώνω τον σταυρό μου, κρούω τον κώδωνα, υψώνω τη φωνή μου, φωνή βοώντος εν τη ερήμω, κηρύσσω την ανάγκη Σταυροφορίας, και ας μη με πιστέψετε κι εμένα, όπως κι εκείνους: «τον δρόμον τετέλεκα, την πίστιν τετήρηκα, λοιπόν απόκειταί μοι ο της δικαιοσύνης στέφανος». Αυτή είναι η μοίρα των πρωτοπόρων, σου λέει. Θα τον πιστέψουμε;

      _______________________
      www.avgi.gr

      Κυριακή, 6 Ιανουαρίου 2013

      Αριστοτέλης για κάθε εποχή


      ΚΥΚΛΟΣ ΟΜΙΛΙΩΝ
      ΤΗΣ ΓΙΩΤΑΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ

      Λύσεις ακόμα και για τη σημερινή κρίση φαίνεται ότι είχε ο Αριστοτέλης, που είχε καταρτίσει την αρετολογία, κατάλογο αρετών, ο οποίος αποδεικνύεται επίκαιρος και σήμερα, ενώ για τον ίδιο δε νοούνταν ξέχωρα η πολιτική από την ηθική φιλοσοφία. Στην προβολή των αρχών αυτών και στη διεπιστημονική εφαρμογή τους στοχεύει το Διεπιστημονικό Κέντρο Αριστοτελικών Μελετών, που διοργανώνει ομιλία της καθηγήτριας Φιλοσοφίας του ΑΠΘ Τερέζας Πεντζοπούλου-Βαλαλά, με θέμα «Η Θεολογία του Αριστοτέλη», την Τετάρτη 9 Ιανουαρίου, στις 19.00, στο Αμφιθέατρο 1 του Κέντρου Διάδοσης Ερευνητικών Αποτελεσμάτων του ΑΠΘ.

      Η ομιλία εντάσσεται στο «Διεθνές Colloquium για τον Αριστοτέλη», που ξεκίνησε το «ΔΙΚΑΜ» το Δεκέμβριο και θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο, με ομιλητές αριστοτελιστές από την Αγγλία, το Βέλγιο, τη Γερμανία, την Ολλανδία, τις ΗΠΑ και την Ελλάδα. Η πρόεδρος του ΔΙΚΑΜ, καθηγήτρια Δήμητρα Σφενδόνη-Μέντζου, μιλώντας στον «Α», εξηγεί σχετικά με το σκεπτικό των δράσεών τους, που ξεκίνησαν πριν από ένα χρόνο: «Αφετηρία είναι η σημασία του έργου του Αριστοτέλη και η επίδρασή του για 2.500 χρόνια, αλλά και το εύρος θεµάτων με τα οποία ασχολήθηκε ο Σταγειρίτης, ώστε δικαίως να αποκαλείται "ο κορυφαίος πανεπιστήμων φιλόσοφος". Στόχος του Κέντρου είναι η διεπιστημονικού χαρακτήρα μελέτη και προβολή σε διεθνή κλίμακα του αριστοτελικού έργου, σε πεδία που καλύπτουν όχι μόνο παραδοσιακούς κλάδους της φιλοσοφίας, αλλά και τομείς όπως των ανθρωπιστικών σπουδών, των νομικών/πολιτικών επιστημών, των φυσικών και μαθηματικών επιστημών, της βιολογίας, των επιστημών υγείας και των τεχνολογικών επιστημών».

      Σωφροσύνη και μεσότηταΗ ίδια συμπληρώνει ότι «η επικαιρότητα αρκετές φορές αποδεικνύει ότι ο λόγος του Αριστοτέλη δεν αποτελεί "μουσειακό κομμάτι", αλλά μπορεί να μας βοηθήσει να αναστοχαστούμε και να δώσουμε λύσεις. Από τις βασικές αρχές του είναι ότι συνδέει την πολιτική με την ηθική φιλοσοφία. Δεν τα αντιμετωπίζει ως χωριστά πεδία. Πολιτική χωρίς ηθική δεν νοείται, ενώ τονίζει το ρόλο της αρετής στον τρόπο που κινείται ο άνθρωπος στην πολιτεία. Εξάλλου, ο ίδιος έχει ορίσει τον άνθρωπο ως ζώο λογικόν και πολιτικό, ότι δηλαδή ο άνθρωπος διαθέτει τη σκέψη και ότι δεν μπορεί να νοηθεί ως άτομο, αλλά ως μέλος της κοινωνίας. Επειτα, υπάρχει η αρετολογία του Αριστοτέλη. Μια κατηγορία αρετών με βασική εξ αυτών τη σωφροσύνη και τη μεσότητα -την αναζήτηση του μέσου όρου ανάμεσα στην υπερβολή και στην έλλειψη- ως κανόνα συμπεριφοράς σ' όλη τη ζωή».

      Στην εισήγησή της κ. Πεντζοπούλου-Βαλαλά θα κάνει κατ’ αρχάς αναφορά στην αριστοτελική διατύπωση «πρώτη φιλοσοφία ή θεολογική» και στη συνέχεια θα αναλυθούν οι τρεις θεμελιώδεις αντιλήψεις που απεικονίζουν την έννοια του θεού στον Αριστοτέλη «Το πρώτον κινούν ακίνητον», «Κινεί ως ερώμενον» και «Εστιν η νόησις νοήσεως νόησις». Οι ερμηνείες των αντιλήψεων αυτών προκαλούν και σήμερα συζητήσεις γύρω από τα ερωτήματα «Αν ο θεός (πρώτον κινούν ακίνητον) ως τελικό αίτιο είναι και ποιητικό αίτιο» και «αν ο θεός (ως καθαρή νόηση) έχει γνώση του κόσμου». 
      Ας σημειωθεί ότι το Κέντρο μεταξύ άλλων σχεδιάζει -ενδεχομένως και από φέτος- τη δημιουργία θερινού σχολείου για φοιτητές από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

      _________________________________
      http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=7&artid=165084

      Τρίτη, 1 Ιανουαρίου 2013

      Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΚΛΟΠΗΣ


      Δημήτρης Αληθεινός Ευχές


      ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΧΕΣ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ 2013
      Πατροκλοs Λεβεντοπουλοs

      Spartan
      Description: http://1.bp.blogspot.com/-ZdfzHGamV9E/UC85hEgfPqI/AAAAAAAAL60/6FKPVT7UpbY/s640/480315_10151718746819057_1676597208_n.jpg
      Description: http://3.bp.blogspot.com/-3Zqc9yJLX_A/UC85ye9KQkI/AAAAAAAAL68/bN33o7ifiXo/s640/418681_10151753598934057_1380465078_n.jpg

      Description: http://4.bp.blogspot.com/-FQROeHav1H0/UC86VkxPM4I/AAAAAAAAL7E/YJ-37OQ9sA8/s640/554987_10151715972169057_1817643460_n.jpg
      Description: http://3.bp.blogspot.com/-sFnguQDPWK0/UC86cAgSggI/AAAAAAAAL7M/Vm8vzCnT-3k/s640/483266_10151715993159057_1615220829_n.jpg
      Description: http://3.bp.blogspot.com/-uCgerAE1kzc/UC86kqGkNAI/AAAAAAAAL7U/cXyyNpB_nl0/s640/539213_10151716859099057_1732941760_n.jpg
      Description: http://1.bp.blogspot.com/-3i5R5JHD_a8/UC86vIH8pPI/AAAAAAAAL7c/T9DgH5QVApc/s640/428779_10151715516134057_1534044412_n.jpg
      Description: http://3.bp.blogspot.com/-89KiMFL2M9Q/UC864DkI84I/AAAAAAAAL7k/IynoN-l6JrU/s640/526525_10151715986444057_1734341070_n.jpg
      Description: http://1.bp.blogspot.com/-sFG5LPyAmo0/UC86_b6Xw6I/AAAAAAAAL7s/i6dbRiogvcM/s640/554943_10151716064824057_1912905328_n.jpg
      Description: http://3.bp.blogspot.com/-fCnT35Q8BvY/UC87G-_IyRI/AAAAAAAAL70/hMi-kubd-z4/s640/548067_10151693754179057_1914301181_n.jpg
       Created by κ.Alexis Mantheakis μαζί με μερικούς φίλους του.